Na pobudo članov Združenja ravnateljev in pomočnikov ravnateljev so nastali plakat, priročnik in video, ki bodo v pomoč in podporo ravnateljem in učiteljem pri spodbujanju bralne pismenosti.
Kot so ob tem zapisali na spletni strani Zavoda za šolstvo, je v sodobni šoli v središču učnega procesa učenec, ki potrebuje številne učne priložnosti, da bo razumel svet in procese v njem, razvijal odgovoren odnos do sebe, drugih in okolja, povezoval naučeno med seboj, odkrival svoja zanimanja, načrtoval učenje ter se izražal na raznolike načine. Učno okolje mora zato postati spodbudno zanj, negovati mora njegovo prirojeno radovednost, občutek »zmorem«, željo po samostojnosti in potrebo po gibanju.
Plakat Glava, telo, srce … nove poti do znanja je zasnovan celostno: temelji na razvijanju bralne in drugih vrst pismenosti ter vključuje ključne veščine za življenje v 21. stoletju. Celotni pedagoški kolektiv vabi k razmislekom o tem, kako lahko učitelji s skupnimi prizadevanji oblikujejo takšno učno okolje na šoli, da bo učenec usvajal znanje (glava), ob učenju začutil smisel in motiviranost k odgovornemu delovanju (srce) ter ob izkušnjah, igri, gibanju in raziskovanju celostno razvijal svojo osebnost (telo). Vloga ravnatelja je pri tem ključna, saj kot pedagoški vodja usmerja učitelje k sodelovanju ter raziskovanju in izboljševanju pedagoške prakse na tem področju.
Plakat spremlja brošura s praktičnimi nasveti za uvajanje branja in krepitev bralne in drugih pismenosti v šoli z dostopom do pripomočkov na spletu, ki sta jih kot dopolnilo k plakatu pripravili Vanja Kavčnik Kolar in dr. Miriam Stanonik z naslovom Glava, telo, srce … nove poti do znanja. Učno okolje za razvijanje bralne in drugih vrst pismenosti.
Plakat in brošuro dopolnjuje tudi video Razvijamo spretnosti.
Več o projektu Razvijamo pismenosti na spletni strani Zavoda RS za šolstvo.
Vabljeni k ogledu in uporabi predstavljenih gradiv ter skupnemu načrtovanju dejavnosti v okviru kolektiva! Naj vsak učenec postane aktivni udeleženec v izobraževalnem procesu!