Projekt “Slovenija, častna gostja mednarodnega knjižnega sejma v Frankfurtu 2023 – model trajnega uveljavljanja slovenske literarne ustvarjalnosti v tujini” je nacionalni projekt za promocijo in krepitev izvoznega potenciala slovenske knjižne ustvarjalnosti na področju slovenske literature in slovenske ilustracije.
Frankfurtski knjižni sejem spada med največje svetovne knjižne sejme. Traja šest dni in je namenjen prevajalski, založniški in drugi strokovni javnosti, povezani s knjigo in založniško industrijo. Vzporedno s sejmom potekajo tudi umetniški dogodki založnikov in mednarodnih izvajalcev iz posameznih držav ter intervjuji z avtorji. Redno o sejmu poročajo tudi svetovni novinarji in mediji.
Nastop Slovenije kot častne gostje je enkratna priložnost, da se usmeri pozornost na slovensko nacionalno knjižno produkcijo, bogato ustvarjalnost in tradicijo na področju knjižnega ustvarjanja v najširšem smislu. In sicer v kontekstu največjega mednarodnega sejma na svetu, ki uživa stalen in visok ugled ter pozornost tako založniške in knjigotrške kot tudi medijske panoge.
Slovenija želi s projektom še izboljšati ugled in prepoznavnost mladinske, otroške ter druge knjižne ustvarjalnosti v zadnjih tridesetih letih, pa tudi prepoznavnost slovenske ustvarjalnosti in gospodarstva, turizma v Sloveniji in mednarodnem prostoru. Sejem namreč ponuja odlično priložnost za promocijo Slovenije kot zanimive turistične in gastronomske destinacije ter uspešne gospodarske države. Projekt je zato zamišljen tako, da bo povezoval kulturni, gospodarski in turistično gastronomski sektor. Cilji projekta so med drugim izboljšanje trgovanja z avtorskimi pravicami, s ciljem povečanja njihove izvozne vrednosti, povečanje prepoznavnosti slovenske kulture v tujini in Slovenije kot zanimive turistične destinacije ter povezovanje podjetji s področja kreativnih industrij in širše.
V namen promocije je Javna agencija RS za knjigo lansirala tudi spletno stran SATOVJE BESED, kjer najdete več informacij o projektu in aktualnih dejavnostih, ki potekajo tako doma kot po svetu.
Tu pa si lahko ogledate tudi uradna promocijska videa, ki spremljata promocijo projekta: